Kerabat Semekar Cintaku "Warga Berilmu"

Apr 24, 2013

Alasan!


Buah hati pengarang jantung ambo...

Selamat bertemu kembali.
Apa khabar pembaca semua. Maaflah, blog ini semakin sepi dari diupdate. Memang diri ini terasa kejam bila 'mengabaikan' blog kesayangan ambo ini. Sekadar mencipta ALASAN, sejak akhir2 ini saya semakin sibuk.
 
Syukurlah, beban menyemak PBS Sejarah sudah berlalu. Pembentangan juga sudah berakhir. Terkini, saya memburu masa untuk key-in markah PBS secara online. Semua sedia maklum, kecanggihan teknologi kadang2 menyusahkan kita sebagai pengguna. Line yang ciput membuatkan kerja menjadi perlahan. Nak buat macam mana, tunggu ajelah dengan mulut tak henti berdoa agar diberikan kesabaran dan dipermudahkan segala urusan hehe... Al maklumlah, nak kejar dateline 28 April ni!
 
Lepas ni apa pula? Bermula 29  April hingga 17 Mei, sibuk pula menjalankan tugas sebagai PD. Nak tak nak, kena pergi ke sekolah2 di bawah jagaan untuk menjalankan tugas penyelarasan PBS. Kena semak skrip PBS pelajar terpilih. Sekali lagi berdepan dengan tugas menyemak. Alamaksss! Apapun, tugas yang sudah dipertanggungjawabkan kenalah dibuat dengan komited. Betul tak?
 
Pada 8 Mei nanti, pelajar T6 Rendah akan mendaftar. Bermakna, jumlah warga Pra-U akan bertambah. Bertambah-tambahlah kesibukan yang sedia ada. Jadual padat dengan aktiviti minggu orientasi, urusan pindah sekolah, tukar jurusan, tukar kelas, tukar subjek dan sebagaiiiiinyaaaaaaaaaaaaa..... Itu kisah pelajar T6 Rendah.
 
Dengan pelajar T6Atas pula lain ceritanya. Sibuk dok mengadakan kelas tambahan, perbincangan dan menyediakan bahan P&P. Itu belum lagi termasuk kisah bersengkang mata menjaga pelajar belajar malam. Depa ni, manja sangat dengan saya. Belajar malam nak kena jaga, kena pantau. Maklumlah, mereka ni pelajar asrama. So, daripada diorang dok melangut tak tentu hala, baik 'paksa' diorang ni belajar @ ulangkaji di kelas sehingga pukui 11 hehe.... Ada juga pekdahnya. Sejak seminggu ni, tahap konsentrasi diorang semasa belajar malam semakin menuju ke tahap maksimum. Dah insaflah tu... exam kan dah dekat hihi...
 
[Kisah anak-anak dan isteri tak cerita lagi ni hehe... biarlah rahsia]
 
Nampaknya, kali ni ambo ghoyak merapu ajelah. Konon nak mengadu tentang kesibukan yang melanda. Apa ke helnya, orang lain pun sibuk juga kan! kan! kan!
 
Oklah, lain kali ambo merapu lagi. Selamat belajar dan ceria selalu buat semua [Selamat mengundi kepada pembaca yg sudah mendaftar menjadi pengundi @ layak mengundi hehe... ingat, undi anda adalah rahsia hihi.. Bye bye...

No comments:

Post a Comment

Jumlah Kunjungan Sahabat [Sejak 19 Mei 2012]